Hoe maak ik een publiek Webinar met Microsoft Teams Deel 2/3

Paul Keijzers [#MVP]
watisoffice365
Published in
3 min readMar 13, 2019

--

In deel 1 van “Hoe maak ik een publiek Webinar met Microsoft Teams”. Hebben we de Beheerders instellingen doorgelopen. Dit om het mogelijk te maken een publiek Webinar te organiseren. In dit deel laten we zien hoe de gebruiker een Webinar in kan plannen. Belangrijk detail om te weten is dat aan een Webinar 10.000 man kunnen deelnemen en dat het maximaal 4 uur mag duren.

Ondersteuning nodig bij een online live event via Microsoft Teams?
Kijk voor meer informatie op onze website: https://kbworks.nl/online-event-via-microsoft-teams/

Wanneer je in Microsoft Teams zit ga je naar vergaderen:

Vervolgens klik je onderin op een vergadering plannen hierna komt een pop-up

Je klikt vervolgens op het uit klap menu wat omkaderd is. Je selecteert nieuwe livegebeurtenis (Webinar):

In het scherm wat dan komt kan je de gegevens van je livegebeurtenis (Webinar) invoeren.

Bij het uitnodigen van presentatoren. Kan je na het toevoegen kiezen wat voor rol de persoon heeft. Hij kan presentator zijn of producer:

Vervolgens klik je op volgende. En kom je in het scherm waar je kan kiezen wat voor livegebeurtenis (Webinar) het wordt. Standaard staat deze op de “Hele Organisatie” Maar in ons geval willen we hem op Openbaar hebben.

Daarna kun je aangeven hoe je het event wilt produceren. Dit kan met instellingen van Teams zijn. Of eventueel met een externe decoder (wanneer je bijvoorbeeld in een studio zit). Dit zijn de standaard instellingen:

In dit voorbeeld vinken we ook bijschriften en vragen en antwoorden aan.

Vervolgens zie je bij het kopje bijschriften (ondertiteling). Dat je de mogelijkheid hebt de gesproken taal in te stellen. Dit kan voor maximaal 6 talen. Hier zetten we de gesproken taal op Engels. Momenteel zijn alleen Duits en Chinees beschikbaar. We kiezen wel Nederlands en Engelse als ondertiteling.

Vervolgens klikken we op Plannen en hierna verschijnt de samenvating. Er wordt duidelijk aangegeven dat je de koppeling kunt kopiëren.

Wanneer je naar onder scrolt dan krijg je informatie te zien die de presentator in zijn mail te zien krijgt:

Vervolgens is de meeting klaar om te starten. In deel 3 laat ik de functionaliteiten zien van de livegebeurtenis (Webinar)

Ondersteuning nodig bij een online live event via Microsoft Teams?
Kijk voor meer informatie op onze website: https://kbworks.nl/online-event-via-microsoft-teams/

--

--